Sesja Nadzwyczajna Rady Gminy Zawoja odbyła się 28 listopada 2024 roku. O godzinie 8:00 otworzył ją Przewodniczący Rady, stwierdzając obecność 15 radnych, co zapewniało prawomocność obrad. Sesja została zwołana na wniosek Wójta Gminy, Pana Michała Łukasika. Przewodniczący przywitał wszystkich obecnych, w tym Panią Sekretarz Gminy oraz kierowników jednostek organizacyjnych.
Porządek obrad składał się z trzech punktów:
W tym punkcie Przewodniczący oddał głos Pani Przewodniczącej Komisji Skarg Wniosków i Uchwał, która przedstawiła wyniki analizy skargi złożonej 1 lipca 2024 roku na działania Pani Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Komisja przez kilka miesięcy zbierała materiały dowodowe i przeprowadzała rozmowy z zainteresowanymi stronami. Po dokładnym rozpatrzeniu skargi, komisja uznała ją za bezzasadną, stwierdzając, że Pani Kierownik działała zgodnie z prawem.
Przewodniczący podkreślił, że rodzina Hajosów, która złożyła skargę, nie była obecna na sesji. Po zapoznaniu się z stanowiskiem komisji, przystąpiono do głosowania nad uchwałą. W wyniku głosowania wszyscy radni (15 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się) przyjęli uchwałę uznającą skargę za bezzasadną.
W trzecim punkcie sesji Przewodniczący przedstawił uchwałę dotyczącą przyjęcia programu współpracy z organizacjami pozarządowymi na rok 2025. Pani inspektor przedstawiła zmiany w programie, zaznaczając, że w budżecie na 2025 rok przewidziano zwiększenie środków na ten cel do 150 000 zł, co stanowi wzrost o 10 000 zł w porównaniu do roku 2024. Program był konsultowany społecznie i nie zgłoszono żadnych uwag.
Po przedstawieniu programu, Przewodniczący otworzył dyskusję, jednak nikt nie zgłosił chęci do zabrania głosu. Następnie przystąpiono do głosowania nad uchwałą. Również w tym przypadku wszyscy radni (15 głosów za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się) przyjęli uchwałę.
Podczas zakończenia sesji Przewodniczący przypomniał, że następna sesja odbędzie się w środę, a nie w czwartek, jak zazwyczaj. Wspomniał o planowanych tematach, takich jak stawki podatkowe oraz opłaty za wodę i ścieki. Na koniec sesji Przewodniczący zachęcił radnych do zadawania pytań po sesji, jeśli mieliby jakieś sprawy do omówienia z Wójtem lub innymi członkami Rady.
Sesja zakończyła się o godzinie 8:30, a Przewodniczący podziękował wszystkim za przybycie, życząc wszystkim szczęścia Bożego.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.